5 Voordelen van het uitbesteden van de klantenservice

Aangezien het opzetten van uitbestede social media klantenservice-afdelingen populair is geworden, moeten we eerst uitzoeken waarom dat zo is. Hier zijn de voordelen die u uit het proces haalt:

Besparing van middelen

Het runnen van een contactcenter is nogal duur. Een volledige prijslijst bevat de prijs voor het opzetten van de infrastructuur, de arbeidskosten, eventuele opleidingskosten en de overheadkosten. Elk van deze kosten kan worden gereduceerd door outsourcing. Met voldoende onderzoek kunt u een getraind personeel inhuren met kant-en-klare apparatuur, een expliciete prijslijst en een garantie op succes.

Offshore diensten zijn bijzonder kosteneffectief. Als u geluk heeft, kunt u een bedrijf vinden dat kwaliteitsdiensten levert voor een fractie van de prijs. Zo’n verschil lijkt misschien verdacht, maar er is niets mis mee: verschillende landen hebben een verschillend leefbaar loon.

Betere dekking creëren

Tegenwoordig lijkt 24/7-klantenondersteuning een must-have, vooral voor grotere bedrijven. U zou echter veel middelen moeten spenderen om een getrainde professional aan te moedigen om extra uren te werken. Met offshore outsourcing kunt u dit probleem eenvoudig oplossen door mensen uit verschillende tijdzones in dienst te nemen.

Bovendien zou het, als uw bedrijf op internationaal niveau opereert, gemakkelijker zijn om een lokaal callcenter kantoor in te huren in plaats van een intern team te dwingen een vreemde taal te leren. Hoe groter het publiek dat u bestrijkt, hoe groter de kans dat u uw klanten tevreden kunt stellen.

De zorgen van het personeel wegnemen

Het managen van uw medewerkers is een lonend proces. Het maakt het personeel meer geïnvesteerd in het bedrijf en laat u ruimte voor verbetering zien. Het kost echter veel tijd en moeite. Als het niet direct betrekking heeft op het hoofdproduct dat uw bedrijf produceert, is het veel beter om de verantwoordelijkheid te verschuiven. Met het uitbesteden van de klantenservice heeft u nog steeds de controle over het team dat u in dienst neemt, maar hoeft u zich niet bezig te houden met kleine problemen zoals nieuwe aanwervingen of bijscholingen.

Focussen op de taak bij de hand

Om direct door te gaan met het vorige punt, als u zich niet hoeft te concentreren op secundaire taken, kunt u zich volledig inzetten voor het hoofddoel. Je moet nog steeds wat tijd besteden aan de communicatie met en het beheer van het team op afstand, maar het is niet te vergelijken met de aandacht die je zou moeten besteden aan een intern team. Dus, als je je moet concentreren op een aantal taken en een hoogwaardige klantenservice moet onderhouden, is uitbesteding de manier om het te doen.

Potentieel toenemende klanttevredenheid

Alle bovengenoemde voordelen van het uitbesteden van de klantenservice leiden tot een toename van de klanttevredenheid. Voortdurende toegang tot hulp, meertalige ondersteuning en een beter product door resource redirection dragen veel bij aan een veel betere gebruikerservaring.

Lees ook: 2 Nadelen die gepaard gaan met een baan als advocaat